1943: The Battle of Midway
1943 front.jpg
Data Wydania Październik 1988
Gatunek shooter
Producent Capcom
Tryb gry jednoosobowy
Seria 19XX
Inne Platformy Automaty, Commodore 64, Amiga

1943: The Battle of Midway w Japonii znana jako 1943: Midway Kaisen (1943 ミッドウェイ海戦) - gra typu classic shooter wydana w październiku 1988 roku przez firmę Capcom, jest to druga gra z serii 19XX wydanych na konsolę NES.

InformacjeEdytuj

FabułaEdytuj

Jak sama nazwa mówi akcja gry dzieje się w 1943 roku podczas drugiej wojny światowej, a dokładne podczas bitwy o atol Midway. W grze wcielamy się w amerykańskiego pilota, który steruje myśliwcem Lockheed P-38 Lightning i bierze on udział w różnych potyczkach z japońskimi wojskami na pacyfiku.

RozgrywkaEdytuj

Podobnie jak poprzednik, gra to klasyczny shooter z widokiem z lotu ptaka, jednak w porównaniu do gry 1942 jest znacznie bardziej rozbudowana pod niemal wszystkimi względami: znacznie ulepszono grafikę, dodano chwytliwą muzykę i inne efekty dźwiękowe, gra stała się szybsza i bardziej dynamiczna, a ogólny poziom, trudnośći nieco się podniósł, poza tym dodano statystyki, które można przypisywać swojemu samolotowi, zmodyfikowano ulepszenia amunicji, a także wprowadzono specjalny atak, który niszczy wszystkich przeciwników na ekranie.

W tej części gracz ma dostępne nie trzy, ale tylko jedno życie, które jest ściśle związane z poziomem energii. Na początku rozgrywki gracz otrzymuje 64 punktów energii(jeżeli nie ulepszył statystyki Energy Level), gdy poziom energii spadnie do zera, gracz przegrywa. Energia spada samoistnie o 1 punkt co kilka sekund, lecz nigdy samoistnie nie spada do 0, w tym przypadku poziom energii zatrzymuje się na 1 punkcie energii, poza tym każde zderzenie z wrogiem, trafienie przez wrogi pocisk, czy użycie specjalnego ataku to utrata od 5 do 20 punktów energii w zależności od przeciwnika. Gdy energia spada poniżej 20 punktów, muzyka się zmienia, ma to na celu ostrzeżenie gracza przed niskim poziomem energii. Po przejściu każdego poziomu część energii zostaje zwrócona, ilość zwróconej energii jest zależna od statystyk na danym etapie(ilość zabitych wrogów, celność itp.), poza tym na energię można uzupełnić łapiąc specjalne ulepszenia pojawiające się w czasie etapów, na energie wpływają też statystyki naszego samolotu.

PoziomyEdytuj

Gra składa się z 24 poziomów, na końcu każdego z nich znajduje się boss, którym jest lotniskowiec w przeciwieństwie do poprzedniej części każdy boss jest inny, przez co za każdym razem trzeba dobierać inną taktykę aby go pokonać:

Nazwy poziomów są wzorowane na nazwach japońskich lotniskowców:

  1. Rikaku
  2. Kaku
  3. Ayako I
  4. Kakushi
  5. Kyoshu
  6. Ganryo
  7. Choko
  8. Roshuku
  9. Ayako II
  10. Kayu
  11. Bunshu
  12. Chojin
  13. Riju
  14. Ayako III
  15. Ryofu
  16. Totaku - Po tym poziomie pojawia się ekran z gratulacjami dla gracza, nie jest to jednak ostatni poziom
  17. Kaku
  18. Ayako I
  19. Choko
  20. Ayako II
  21. Chojin
  22. Ryofu
  23. Ayako I II III
  24. Totaku

Po przejściu wszystkich etapów, graczowi ukazuje się zakończenie.

StatystykiEdytuj

Na początku gry gracz ma możliwość przydzielenia trzech punktów statystyk do swojego samolotu, statystyki zwiękaszają możliwości samolotu, w grze dostępnych jest pięć różnych statystyk do ulepszenia, maksymalny poziom każdej ze statystyk to sześć.:

  • Offense PWR(siła ataku) - zwiększa obrażenia zadawane przez samolot gracza
  • Defense PWR(oborna) - zmniejsza obrażenia, które otrzymuje gracz
  • Energy Level(poziom energii) - zwiększa maksymalną ilość energii, jaką dysponuje gracz
  • Special Weapon(specjalna broń) - zmniejsza zużycie energii podczas używania specjalnego ataku, oraz zwiększa częstotliwość pojawiania się ulepszeń
  • SW Time Limit(limit czasu broni specjalnej) - wydłuża czas działania broni specjalnej

Na poziomach można zdobyć specjalne ulepszenia, które umożliwiają zwiększenie statystyk.

Więcej z Fandomu