FANDOM

72 pinowy.jpg

72-pinowy Kartridź - nośnik danych stosowany w konsoli NES, jego odpowiednikiem na konsoli famicom jest 60-pinowy Kartridż.

InformacjeEdytuj

Wszystkie oficjalnie licencjonowane kartridże miały następujące wymiary 13,3 cm wysokości, 12 cm szerokości i 2 cm grubości, są one zatem znacznie większe od swoich 60-pinowych odpowiedników. Wczesne kartridże do NES były mocowane za pomocą 5 małych, płaskich śrubek, kartridże produkowane po 1987 roku posiadały dwa zaciski na górze obudowy przez co nie trzeba było stosować dwóch górnych śrubek.

Niemal wszystkie kartridże z licencjonowanymi grami  miały jasno szary kolor. Nielicencjonowanych kartridże przyjmowały inne kolory takie jak czarny czy niebieski, oprócz tego nielicencjonowane nośniki różniły się często kształtem od tych oficjalnych zazwyczaj miały one bardziej zaokrąglone rogi.

Każdy oficjalny kartridż zawierał ostrzeżenia mówiące o tym aby nie przechowywać go w ekstremalnych temperaturach, aby nie być zanurzać w wodzie i nie używać rozpuszczalników do czyszczenia.

72-pinowy kartridż może być podpięty do 60-pinowego gniazda za pomocą adaptera.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki