FANDOM

8 Eyes
8 eyes front.jpg
Data Wydania 27 września 1988
Gatunek Platformowa, przygodowa
Producent Taxan/SETA Corporation
Tryb gry jednoosobowy, wieloosobowy(maks 2 graczy)

8 Eyes lub 8 Eye's - gra platformowa wydana we wrześniu 1988 roku przez firmę SETA Corporation w Japonii, a przez Taxan na NES.

InformacjeEdytuj

FabułaEdytuj

Ludzkość powoli odradza się po setkach lat panującej na Ziemi wojnie nuklearnej. Wspaniałomyślny władca Great King do przywrócenia dawnej świetności ludzkości postanawia użyć ośmiu magicznych klejnotów, które powstały w miejscu wybuchu ośmiu bomb atomowych. Ośmioro złych książąt porywają wszystkie klejnoty, aby wykorzystać je do swoich niecnych celów i uciekają w różne zakątki planety. Wierny sługa Great Kinga sokolnik Orin i jego podopieczny bojowy sokół Cutrus, wyruszają w podróż aby odzyskać wszystkie magiczne klejnoty z rąk książąt i zanieść je do ołtarzu pokoju gdzie Great King dokończy odbudowę wyniszczonej Ziemi.

8 Eyes gameplay.png

Rozgrywka

RozgrywkaEdytuj

Gra jest rozbudowaną platformówką, charakteryzującą się długimi poziomami i kontrolowaniem dwóch postaci; sokolnika i jego podopiecznego w jednym czasie.

Na każdym etapie znajdują się inni wrogowie mający różne umiejętności, co znacznie komplikuje rozgrywkę, W czasie rozgrywki gracz może zdobyć dodatkową broń dzięki której może walczyć na odległość

Oprócz standardowego sterowania obiema postaciami przez jednego gracza, w grze dostępny jest także tryb kooperacji, jeden gracz steruje Orinem, a drugi Cutrusem, takie sterowanie znacznie ułatwia rozgrywkę, zwłaszcza gdy potrzebna jest szybkie manipulowanie oboma postaciami jednocześnie.

PoziomyEdytuj

Gra składa się z ośmiu poziomów:

  • Spain
  • Egypt
  • Italy
  • India
  • Africa
  • Germany
  • Arabia
  • The House of Ruth

Pierwsze siedem poziomów(od poziomu Spain do poziomu Arabia) gracz może przemierzać w dowolnej kolejności, poziom The House of Ruth jest ostatnim poziomem, który odblokowuje się po przejściu pozostałych siedmiu. Na końcu każdego z poziomów pojawia się Boss, po pokonaniu Bossa gracz otrzymuje jego broń, każda z broni jest efektywna przeciwko jednemu z innych bossów.

Po przejściu wszystkich etapów, gracz trafia do ołtarzu pokoju gdzie musi ułożyć klejnoty w odpowiedniej kolejności, podpowiedzi z tym związane są porozrzucane po etapach.

CiekawostkiEdytuj

  • Gra jest wyraźnie wzorowana na tytułach z serii Castlevania
  • Ostatni poziom gry jest paradoksalnie najłatwiejszy, jest to spowodowane tym, że gracz ma dostęp do wszystkich broni.
  • Gra często jest uznawana za jeden z najtrudniejszych tytułów na platformę NES.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki