FANDOM

Aladdin Deck Enhancer.jpg

Aladdin Deck Enhancer wraz z kartridżem i instrukcją

Aladdin Deck Enhancer
- akcesorium prezeznaczone do NES wyprodukowane przez firmę Camerica, wydane przez Codemasters. w listopadzie 1992 roku. Pozwala na podłączanie specjalnych kartridży. Podobne akcesorium o nazwie Datach wydano na Famicoma.

InformacjeEdytuj

Ideą Deck Aladdin Enhancera było zapewnienie zmniejszenie kosztów produkcji kartridży. Każdy kartridż wymagał chipu zabezpieczającego oraz pamięci RAM, Aladdin Deck Enhancer eliminował ten problem poprzez umieszczenie tych zasobów w jego wnętrzu, w związku z czym kartridże nie musiały być w nie wyposarzane co zdecydowanie zmniejszało koszty, poza tym kartridże do Aladdin Deck Enhancera były znacznie mniejszych rozmiarów od standardowych 72-pinowych nośników co także nieco zmniejszało wydatki na ich produkcję.

Projekt Aladdin Deck Enhancer szybko okazał się nieopłacalny, było to spowodowane tym, że w czasie kiedy go wyprodukowano powstały już konsole nowej generacji takie jak SNES i Sega Mega Drive, które oferowały dużo więcej niż konsola NES z którą współpracował. W związku z tym Camerica niedługo po rozpoczęciu produkcji musiała ją zakończyć, doprowadziło to do niewielkiej ilości dostępnych tytułów.

GryEdytuj

Następujące gry doczekały się swoich wersji na Aladdin Deck Enhancera, w sumie jest to siedem tytułów:

We wszystkich tych grach rozgrywka jest taka sama jak na zwykłych kartridżach wyjątkiem jest The Fantastic Adventures of Dizzy, w której gameplay jest zmodyfikowany, lecz nie są to znaczne różnice.

Zapowiedziane GryEdytuj

Oprócz wydanych tytułów, zapowiedziano także wydanie 11 innych gier:

Tytuły te jednak nigdy nie zostały oficjalnie wydane.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki