Wikia

Nes Wiki

Arkanoid

Komentarze0
172strony na
tej wiki
Arkanoid
Nes arkanoid front.png
Data Wydania 1987
Gatunek Zręcznościowa
Producent Taito
Tryb gry Jednoosobowy, wieloosobowy
Seria Arkanoid
Inne Platformy MS-DOS, Amiga, SNES, Genesis, Macintosh, Commodore 64, ZX Spectrum, iPhone OS

Arkanoid - gra wydana w 1987 roku przez Taito. Polega na niszczeniu prostokątów za pomocą "piłeczki". Jest to jedna z najpopularniejszych gier wydanych na NES/Famicom.

InformacjeEdytuj

FabułaEdytuj

Statek-Matka znany jako "Arkanoid" został zniszczony, jednak sonda "Vaus" ocalała z katastrofy i została uwięziona przez niejakiego "Doha" w dziwnej przestrzeni.

Gracz kontroluje sondę "Vaus", która ocalała z katastrofy. Zadaniem gracza jest wydostanie się z przestrzeni i zniszczenie Doha.

RozgrywkaEdytuj

Rozgrywka jest bardzo prosta, gra polega na zniszczeniu wszystkich zniszczalnych prostokątów na planszy za pomocą "piłeczki". Gracz traci życie gdy piłeczka wyleci poza ekran. Gracz ma do pokonania 36 poziomów, w ostatnim następuje walka z fianałowym bossem - Dohem.

W grze są dostępne ulepszenia, które ułatwiają rozgrywkę, wypadają one po zniszczeniu niektórych prostokątów w postaci różnokolorowych spadających prostokątów , gracz może zdobyć następujące ulepszenia:

  • Niebieski prostokąt z literą "E" - podwojenie długości Vausa
  • Jasnoniebieski prostokąt z literą "D" - zwiekszenie liczby piłeczek do trzech, gracz traci życie dopiero gdy wszystkie trzy piłeczki spadną.
  • Beżowy prostokąt z literą "S" - spowolnienie piłeczki
  • Zielony prostokąt z literą "C" - piłeczka po dotknięciu Vausa nie odbija się od razu, lecz się na nim zatrzymuje
  • Czerwony prostokąt z literą "L" - zamienia Vausa w sondę bojową, która może strzelać w prostokąty
  • Szary prostokąt z literą "P" - dodatkowe życie
  • Różowy prostokąt z literą "B" - otwarcie portalu, który przenosi gracza na następny poziom

Większości ulepszeń nie można łączyć

Na planszy oprócz Vausa i prostokątów, pojawiają się też różnego rodzaju wrogowie, którzy mogą zostać zniszczeni przez piłeczkę, lub zgnieceni przez Vausa. Wrogowie utrudniają grę ponieważ piłeczka może odbić się od nich w różnych kierunkach, poza tym uderzenie we wroga przyspiesza piłeczkę. Piłeczka przyspiesza także po każdym uderzeniu w prostokąt.

KontrolerEdytuj

W grę można było grać za pomocą specjalnie do niej stworzonego kontrolera o nazwie Arkanoid Controller, ułatwiał on poruszanie się Vausem ponieważ w zależności od wychylenia przycisku Vaus poruszał się wolniej lub szybciej, podczas gdy standardowy pad nie dawał takich możliwości.

CiekawostkiEdytuj

  • Wygląd Doha jest wzorowany na Posągach Moai z Wyspy Wielkanocnej
  • Poziom 12 ma najmniej prostokątów do zbicia, jest tam ich tylko osiem, natomiast najwięcej prostokątów do zbicia jest na poziomie 15, jest ich aż sto trzydzieści dwa.

Więcej od Wikii

Losowa wiki