FANDOM

Balloon Fight
Balloonfightcover.jpg
Data Wydania 22 stycznia 1985 roku
Gatunek zręcznościowa
Producent Nintendo
Tryb gry jednoosobowy, wieloosobowy(maks 2 graczy)
Inne Platformy NEC PC88, Game Boy

Baloon Fight - gra zręcznościowa, wydana przez Nintendo w styczniu 1985 roku. Jedna z najpoularniejszych gier na konsolę NES.

InformacjeEdytuj

Zasady gry są bardzo proste, gracz ma za zadanie rozbić balony swoich przeciwników, uważając jednocześnie, żeby przeciwnicy, lub drugi gracz nie przebili balonów, za pomocą których lata gracz. Jeżeli gracz straci oba balony, to traci on życie, poza tym gracz może je stracić gdy wpadnie do wody lub zostanie trafiony przez błyskawice.

Gra składa się z 12 zwykłych poziomów i 4 dodatkowych poziomów bonusowych. Po przejściu wszystkich 12 poziomów gra rozpoczyna się od poziomu 4 i trwa dopóki gracz nie straci wszytkich żyć. Poziom bonusowy następuje co 3 rundy, na poziomach bonusowym gracz ma za zadanie zniszcyć wszystkie 20 pojawiających się na ekranie balonów, na bonusowych poziomach w trybie dla dwóch graczy, gracze mogą rozbijać swoje balony, bez żadnych konsekwencji.

PrzeciwnicyEdytuj

W grze pojaiwają się czterej przeciwnicy

  • Rózowy Ballooner - jest niezbyt inteligenty, lata bez żadnej przemyślanej taktyki, przez co łatwo jest go strącić
  • Zielony Ballooner - porusza się dużo mądrzej od poprzednika, utrudnia graczowi poruszanie się blokując go.
  • Żółty Ballooner - najtrudniejszy z przeciwników, często porusza się u góry ekranu gdzie trudno go pokonać, agresywnie atakuje gracza i stara się unikać jego ataków
  • Ryba - wyskakuje z wody tylko wtedy gdy gracz lub przeciwnik, znajduje się blisko jej powierzchni. Gracz po spotkaniu z rybą od razu traci życie, nie ważne czy miał dwa balony czy tylko jeden.

Tryby gryEdytuj

Gra ma trzy tryby gry:

  • 1-Player Game - standardowy tryb gry dla jednego gracza
  • 2-Player Game - standardowy tryb dla dwóch graczy. W tym trybie gry gracze mogą niszczyć nawzajem swoje balony.
  • Balloon Trip - w tym trybie gry nie pojawiają się przeciwnicy, ani nie ma podziału na poziomy. Ekran cały czas przesuwa się od prawej do lewej, gracz ma za zadanie dolecieć jak najdalej unikając przy tym latających po całym ekranie błyskawic i niszcząc pojawiające się na ekranie balony. Ten tryb jest przeznaczony tylko dla jednego gracza.

CiekawostkiEdytuj

  • Pierwowzorem Balloon Fight jest automatowa gra Joust, która w 1988 roku doczekała się swojej wersji na NES
  • W tej grze nie ma żadnego sposobu(nie licząc kodów i hacków) na zdobycie dodatkowego życia.

Dane TechniczneEdytuj

NTSCEdytuj

Dane Wartość
PRG-ROM 32kb
PRG-RAM 0kb
PRG-NVRAM Wyłączona
CHR-ROM 8kb
CHR-RAM -
CHR-NVRAM -
Mapper 0
Submapper -
SHA-1 DAB5D0EDCEB9029F6C7E03E74971788EC0574FE9
CRC ED6EB6BC
Chipy -
Bateria Brak

Więcej z Fandomu

Losowa wiki