FANDOM

Donkey Kong
Dk.jpg
Data Wydania 15 Lipca 1983 roku
Gatunek Platformówka
Producent Nintendo
Tryb gry jednoosobowy, wieloosobowy(maks 2 graczy)
Seria Donkey Kong
Inne Platformy Gameboy, automaty, Atari 2600, Atari 7800, Commodore 64, Apple II, PC

Donkey Kong - gra platformowa wyprodukowana przez Nintendo w lipcu 1983 roku, pierwsza gra w której pojawia się Mario. Przez wielu graczy i ekspertów jest uznawana za jedną z najważniejszych gier wszechczasów.

InformacjeEdytuj

FabułaEdytuj

Pauline zostaje porwana przez złego goryla Donkey Konga, Mario postanawia ruszyć jej na ratunek.

RozgrywkaEdytuj

Na każdym z trzech poziomów gracz ma za zadanie uratować Pauline, aby tego dokonać na dwóch pierwszych poziomach wystarczy że gracz do niej podejdzie, natomiast na trzecim gracz musi usunąć osiem podpór, z konstrukcji na której stoi Donkey Kong. Gracz traci życie jeżeli dotknie przeciwnika, spadnie z dużej wysokości, skończy mu się czas lub zostanie zgnieciony przez windę na drugim poziomie. Po przejściu wszystkich trzech poziomów gra rozpoczyna się od nowa.

Na poziomie pierwszym i trzecim pojawia się młotek, który pozwala na atakowanie przeciników, na drugim i trzecim poziomie pojawia się natomiast parasol i torebka należące Pauline, po zdobyciu których gracz zdobywa bonusowe punkty.

PrzeciwnicyEdytuj

W grze pojawiiają się następujący przeciwnicy:

  • Donkey Kong - pojawia się na wszystkich trzech poziomach, dotknięcie go powoduje utratę życia
  • Beczka - są rzucane przez Donkey Konga na pierwszym poziomie, można nad nimi łatwo przeskoczyć. Za przeskoczenie nad beczką gracz otrzymuje 100 punktów.
  • Kula Ognia/Fireball - wygląda jak płomień z oczami. Pojawia się na pierwszym i drugim poziomie, porusza się chaotycznie i bez żadnej taktyki, przez co jest nieprzewidywalny co bardzo przeskadza zwłaszcza na poziomie drugim.
  • Firefox - pojawia się tylko na trzecim poziomie, z wyglądu przypomina nieco Fireballa, porusza się tak aby jak najbardziej utrudnić graczowi ukończenie poziomu przez co duża liczba Firefoxów, jest bardzo trudna do przejścia.
  • Sprężyna/Jack - pojawia się tylko na drugim poziomie, odbija się od podłogi i porusza się bardzo szybko.

PoziomyEdytuj

W przeciwieństwie do oryginału, w którym były cztery etapy, w wersji na NES są tylko trzy, z powodów technicznych zrezygnowano z drugiego poziomu:

  • Poziom 1 - na tym poziomie Donkey Kong rzuca beczkami, jest to jedyny poziom na którym są zniszczone drabiny, po których nie można wchodzić.
  • Poziom 2 - na tym poziomie pojawiają się windy, które mogą zgnieść gracza, duże utrudnienie na tym poziomie statnowią Kule Ognia i sprężyny.
  • Poziom 3 - na tym poziomie gracz ma za zadie zniszczyć osiem podpór, na których stoi Donkey Kong

CiekawostkiEdytuj

  • W tej grze Mario jest stolarzem, właśnie dla tego jego bronią jest młotek
  • Przycisk B nie ma żadnego zastosowania w tej grze
  • Bezpośrednim pierwowzorem Dokey Konga jest King Kong
  • Czasami w grze pojawia się bug, który powoduje, że Donkey Kong nie rzuca beczek na pierwszym poziomie

Dane TechniczneEdytuj

NTSCEdytuj

Dane Wartość
PRG-ROM 16kb
PRG-RAM 0kb
PRG-NVRAM Wyłączona
CHR-ROM 8kb
CHR-RAM -
CHR-NVRAM -
Mapper 0
Submapper -
SHA-1 D222DBBA5BD3716BBF62CA91167C6A9D15C60065
CRC 6F97C721
Chipy -
Bateria Brak

Więcej z Fandomu

Losowa wiki