FANDOM

Donkey Kong 3
Dk3.jpg
Data Wydania 4 lipca 1984 roku
Gatunek zręcznościowa
Producent Nintendo
Tryb gry jednoosobowy, wieloosobowy(maks. 2 graczy)
Seria Donkey Kong
Inne Platformy Automaty, Sharp X1

Donkey Kong 3 - gra zręcznościowa wyprodukowana przez Nintendo w lipcu 1984 roku, trzecia gra z serii Donkey Kong.

InformacjeEdytuj

FabułaEdytuj

Młody pomocnik ogrodnika Stanley, w którego wciela się gracz ma za zadanie pilnować kwiatów w zoo podczas nieobecności swojego szefa, niestety Donkey Kong chce mu w tym przeszkodzić.

RozgrywkaEdytuj

Donkey Kong 3 rezygnuje z platformowej formuły, która pojawia się w dwóch poprzednich częściach serii i zmienia ją w grę zręcznościową. Każdy poziom składa się z kilku platform nad którymi są liany na których wisi Donkey Kong, są trzy rodzaje poziomów, które się ciągle zapętlają.

Gracz sterujący Stanleyem ma za zadanie odgonić od kwiatow leżących na ziemi Donkey Konga wiszącego na lianach oraz insekty za pomocą sprayu na owady. Jeżeli gracz wygoni Donkey Konga poza ekran to następuje przejście do kolejnego poziomu, gracz traci życie jeżeli Donkey Kong zejdzie z lian, straci wszystkie leżące na ziemi kwiaty, lub gdy zostanie trafiony przez przeciwnika.

PrzeciwnicyEdytuj

Gra dysponuje sporym wachlarzem przeciwników:

  • Donkey Kong - główny wróg w grze, pojawia się na każdym poziomie, trzeba go trafić od 20 do 40 razy w zależności od poziomu trudności i etapu na którym się gra. Jeżeli się go pokona to następuje przejśćie do kolejnego poziomu. Czasami atakuje gracza za zrzucając w jego kierunku kokosy.
  • Beespy/Mucha/Pszczoła - pojawia się w poziomach od pierwszego do dziewiątego, łatwo ją trafić, może podnosić kwiaty z ziemi.
  • Creepy The Snake/Wąż/Dżdżownica - nie może być zabity, jeżeli się go trafi to zatrzymuje się w miejscu, a po chwili ucieka.
  • Queen Bee/Królowa Pszczół - pojawia się od poziomu trzeciego, jest dużych rozmiarów przez co stosunkowo łatwo ją trafić, aby ją pokonać trzeba ją trafić dwa razy, po pokonaniu eksploduje na cztery kawałki, które mogą pozbawić życia gracza. Nie możę podnosić kwiatów z ziemi.
  • Buttifly/Ważka - lata charakterystycznym zygzakeim, gdy znajdzie się na wysokości gracza, leci bardzo szybko w jego kierunku. Nie podnosi kwiatów z ziemi
  • Buzzbee/Osa/Szerszeń - pojawia się od poziomu dziewiątego, zastępuje Beespy porusza się dosyć szybko przez co trudno go trafić. Podnosi kwiaty z ziemi
  • Stag Beetle/Trzmiel/Bąk -  Pojawia się od poziomu dwunastego, zastępuje Buttifly, podobnie jak on lata po ekranie charakterystycznym zygzakiem z tym że jest znacznie szybszy.
  • Moth/Ćma/Motyl - pojawia się od piętnastego poziomu, sprytnie unika strzałów, może podnosić kwiaty z ziemi.

CiekawostkiEdytuj

  • Granie w tę grę bez dźwieku znacznie utrudnia rozgrywkę.

Dane TechniczneEdytuj

NTSCEdytuj

Dane Wartość
PRG-ROM 32kb
PRG-RAM 0kb
PRG-NVRAM Wyłączona
CHR-ROM 8kb
CHR-RAM -
CHR-NVRAM -
Mapper 0
Submapper -
SHA-1 5CD0A0FB29A836A997EDAE19992166D486D69390
CRC B9F85B1B
Chipy -
Bateria Brak

Więcej z Fandomu

Losowa wiki