FANDOM

Ta strona zawiera odpowiedzi na większość najczęściej poruszanych kwestii, przeczytaj uważnie ten artykuł, a zaoszczędzisz sporo czasu na  zadawaniu pytań innym użytkownikom w celu znaleziena odpowiedzi na nurtujący cię problem.

PodstawyEdytuj

Jak dodać nowy artykuł?Edytuj

Aby dodać nowy artykuł klikamy przycisk "Dodaj" znajdujący się po prawej stronie i wybieramy "Dodaj stronę".

Aby zapisać zmiany należy kliknąć przycisk "Publikuj", który znajduje się po prawej stronie ekranu, jeżeli tego nie zrobisz stracisz wszystkie zmiany.

Jak przesłać obrazek?Edytuj

Możesz przesłać obrazek ze swojego komputera klikając "Dodaj" a następnie "Dodaj Obraz" pojawi się wtedy przycisk "Przeglądaj" w tym momencie wybieramy plik, który chcemy przesłać, upewnij się, że plik ma odpowiednią licencję

Jak dodać obrazek do artykułu?Edytuj

Aby dodać obrazek do artykułu musimy go najpierw przesłać z naszego komputera(patrz punkt wyżej) po przesłaniu nad obrazkiem pojawi się nazwa, której będziemy używać do zamieszczenia naszego obrazka następnie wpisujemy: [[Plik:nazwa obrazka]] co daje nam obrazek w oryginalnej rozdzielczości.

Drugim sposobem na dodanie obrazka jest użycie edytora w trybie wizualnym, a następnie wybranie opcji "Obraz" który znajduje się w zakładce "Dodaj opcje i media". Po wybraniu i przesłaniu pliku pokazuje się okno, w którym możemy dodać podpis, ustawić rozdzielczość, i wybrać po której stronie ekranu ma on się znajdować.

Jak edytować artykuł?Edytuj

Aby edytować artykuł najpierw musimy wejść na stronę którą chcemy edytować, gdy już to zrobimy klikamy przycisk "Edytuj", który znajduje się po prawej stronie nazwy artykułu.

Początkujący użytkownicy w celu ułatwienia pracy mogą używać znacznie prostszego w użyciu "VisualEditora", aby go uruchomić klikamy na strzałkę w dół obok przycisku "Edytuj" i z rozwijanego menu wybieramy "Visual Editor"

Podobnie jak w przypadku tworzenia nowych artykułów, aby zapisać zmiany należy kliknąć przycisk "Publikuj", który znajduje się po prawej stronie ekranu(na górze ekranu w przypadku VisualEditora). Przed zapisaniem możesz użyć opcji podgląd aby obejrzeć jak wygląda artykuł.

Jak napisać komuś wiadomość?Edytuj

Aby napisać komuś wiadomość należy wejść na profil tej osoby, gdy już to zrobimy wybieramy kartę "Dyskusja" a następnie przycisk "Edytuj". Po wykonaniu tych czynności możemy napisać swoją wiadomość, aby nie wprowadzać chaosu w dyskusji użytkownika najlepiej pisać wiersz pod ostatnią wiadomością.

Ważnym i przydatnym szczegółem ułatwiającym komunikacje jest podpis, aby się podpisać wpisujemy cztery tyldy(~~~~). Podpis najlepiej jest umieścić pod swoją wiadomością.

Jak odczytać wiadomości?Edytuj

Aby odczytać wiadomości od innych użytkowników najeżdżamy kursorem na nazwę naszego profilu, która znajduje się w prawym górnym rogu ekranu, a następnie z rozwijanego menu wybieramy opcję "Moja Dyskusja"

Jeżeli na ekranie pojawi się komunikat "Masz x nowych wiadomości" wystarczy na niego kliknąć, aby je odczytać

Przyjęta ogólnie zasada mówi że nigdy nie usuwamy wpisów z własnej dyskusji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki