FANDOM

Famiclone - Popularne, potoczne określenie na nieoryginalne kopie konsoli Famicome. Famiclony w latach 90' zyskały bardzo dużą popularność, szczególnie w Europie wschodniej. Charakteryzowały się one dużo niższą ceną niż oryginalne konsole i były powszechnie dostępne na rynkach. 

Famiclony w PolsceEdytuj

Ze względu na to, iż do oficjalnej sprzedaży w Polsce nie trafiły konsole NES ani Famicom, famiclony na naszym rynku odniosły wielki sukces. Najpopularniejszym rodzajem był oczywiście Pegasus. W chwili kiedy wchodził on na rynek jego cena wynosiła około 150zł. Na rynkach można było jednak kupić tańsze famiclony, jedną z bardziej popularnych bazarowych konsoli był terminator, jego cena nie przekraczała zazwyczaj nawet 100zł. 

Popularne FamiclonyEdytuj

Oprócz wspomnianym Pegasusie oraz Terminatorze w Europie, a w szczególności w Rosji, dużą popularnością cieszył się Famiclone o nazwie Dendy, był on niemalże identyczny jak oryginalny Famicom, zachował te same kształty oraz podobną kolorystykę.

Często natrafić można było także na tzw. podwójne podróbki, czyli konsole spełniające rolę Famicoma z wyglądu przypominające konsole Playstation. Również nazwy tych urządzeń mogą być bardzo mylące dla niezorientowanych osób, gdyż są one bardzo podobne do konsoli Sony. Możemy spotkać m.in.: Funstation, Polystation czy Flinstation.

We wschodniej Azji dużą popularność zyskała konsola Micro Genius. Ona również podobnie jak duża część Famiclonów wzorowana była na oryginalnej konsoli. Posiadała także dwa dołączone na stałe pady.

KompatybilnośćEdytuj

Ze względu na to iż większość Famiclonów posiada 60 pinowe wejście na kartridże, bez użycia adaptera nie można używać na nich gier dedykowanych pod NES.

Wersje dostępne w Europie, do działania wymagały kompatybilności z systemem PAL, kartridże do Famicoma były tworzone jednak z myślą o NTSC, tak więc niezbędne było wymuszenie przez konsole nadawania PAL, wiązało się to jednak z nieznaczną utratą szybkości działania, to też obraz generowany przez famiclony był zazwyczaj mniej dynamiczny niż oryginalnie.

Warto też wspomnieć o tym, że tańsze urządzenia miały czasami problemy z odczytem kartridży wyposażonych w niektóre wersje mapperów, przez co niemożliwe było na nich uruchomienie gier wymagających do działania tego typu MMC.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki