FANDOM

AVFamicom.jpg
HVC-101 lub AV Famicom - przeprojektowana wersja oryginalnej konsoli Famicom wydana przez Nintendo w Japonii w 1993 roku. Została wprowadzona do obrotu jako Family Computer, lecz użytkownicy nazywali ją AV Famicom lub New Famicom dla odróżnienia od oryginału. Stylistycznie podobna do modelu NES-101 z Ameryki Północnej. Konsola ta była produkowana aż do września 2003 roku.

InformacjeEdytuj

Model HVC-101 został zaprojektowany w celu rozwiązania dwóch głównych wad projektowych oryginalnego famicoma. Oryginał nie był wyposażony w gniazdo do kontrolerów; użytkownicy, którzy chcieli, dodać dodatkowy kontroler byli zmuszeni do korzystania z jednego portu rozszerzeń, aby temu zaradzić wprowadzono gniazda do kontrolerów w stylu NES.

Aby zachować zgodność z Famicom Disk System HVC-101 w okolicach gniazda kartridży zjest płaski a nie wypukły tak jak w NES-101. Pozwala to użytkownikom na wpięcie dużego adaptera, który jest potrzebny do jego działania.

KontroleryEdytuj

Osobny artykuł.png Osobny artykuł: Kontroler NES-101.

Konrolery uległy znacznym zmianom w stosunku do oryginału, pierwszą z nich jest zmiana stylistyki na tą  przypominającą gamepady z konsoli SNES. Z drugiego kontrlera usunięto mikrofon, który był bardzo rzadko używany i zastąpiono go standardowymi przyciskami START i Select.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki