FANDOM

Ice Climber
Ice climber.jpg
Data Wydania 30 stycznia 1985 roku
Gatunek platformówka
Producent Nintendo
Tryb gry jednoosobowy, wieloosobowy(maks 2 graczy)
Inne Platformy Sharp X1

Ice Climber - gra platformowa wydana przez Nintendo w styczniu 1985 roku.

InformacjeEdytuj

Gracz wciela się w rolę wpinacza górskiego, który ma za zadanie dotrzeć na szczyt góry. Góry składają się z ośmiu pięter po bokach których znajdują się jaskinie, z których wychodzą przeciwnicy.

Po dojściu na najwyższe piętro gracz rozpoczyna etap bonusowy, w którym ma zebrać jak największą liczbę owoców, a na samym szczycie złapać latającego tam pterodaktyla.

Gracz otrzymuje punkty za uderzanie przeciwników, oraz za niszczenie bloków, sopli i łapanie owoców.

Z powodu oskarżeń obrońców zwierząt w wersji europejskiej i amerykańskiej z gry usunięto foki i zamieniono je przypominającymi kule śnieżne stworzeniami.

Tryby GryEdytuj

Gra posiada dwa tryby gry:

  • Tryb Jednoosobowy - jest to standardowy tryb gry dla jednego gracza
  • Tryb Kooperacji - wbrew pozorom tryb kooperacji jest znacznie trudniejszy od trybu dla pojedynczego gracza, obaj gracze nie mogą przenikać przez siebie i obijają się od siebie w powietrzu co bardzo utrudnia grę.

CiekawostkiEdytuj

  • Oskarżenia obrońców zwierząt nie brały pod obronę niedźwiedzia polarnego i ptaka, który również pojawia się w grze.
  • Gdyby gracz w pierwszym poziomie zniszczył raz wszystkie bloki otrzymał by tylko 2890(289*10) punktów, dla porównania złapanie, pterodaktyla na końcu tego poziomu daje 3000 punktów.

Dane TechniczneEdytuj

NTSCEdytuj

Dane Wartość
PRG-ROM 16kb
PRG-RAM 0kb
PRG-NVRAM wyłączona
CHR-ROM 8kb
CHR-RAM -
CHR-NVRAM -
Mapper 0
Submapper -
SHA-1 22D57AC6066529D199FCD299159D94820042C7D0
CRC FB98D46E
Chipy -
Bateria Brak

Więcej z Fandomu

Losowa wiki