FANDOM

NES-101.jpg

Top Loader wraz z Gamepadem

NES-101
znany także jako Top Loader - przeprojektowana wersja oryginalnej konsoli Nintendo Entertainment System wydana przez Nintendo w październiku 1993 roku. W Ameryce Północnej kosztowała 49,99$ w dniu premiery.

InformacjeEdytuj

Zewnętrzny wygląd NES został znacznie zmieniony w celu dostosowania jego wyglądu do północnoamerykańskiego Super Nintendo Entertainment System i po to aby usunąć szereg powszechnie występujących problemów z oryginalnym NESem. Projektantem konsoli był Lance Barr, który był również odpowiedzialny za inne północnoamerykańskie konsole Nintendo takie jak NES i SNES. Przyciski POWER i RESET, sprawiające problemy w orygnalnej konsoli, zostały umieszczone w wygodnym dla graczy miejscu.NES-101 nie ma posiada diody LED, która pokazuje czy urządzenie jest włączone .

Najbardziej widoczną zmianą było usunięcie tzw. poziomego układu ładowania kartridży, który często powodował problemy. NES-101 powrócił do standardowej metody kartridży wpinanych od góry, gwaratowało to znacznie większą łatwość obsługi i niezawodność.

Chip 10NES służący do zabezpieczeń antypirackich został całkowicie usunięty z systemu w celu wyeliminowania problemu migania diody zasilania.Usunięcie chipa pozwala również na granie w gry, które nie są licencjonowane i / lub pochodzą z innego regionu niż konsola, oryginalny NES nie miał takich możliwości bez modyfikacji sprzętu.

Dwa miesiące później; w grudniu 1993 roku w Japonii wydano odnowioną wersję Famicoma o nazwie HVC-101.

KonroleryEdytuj

Osobny artykuł.png Osobny artykuł: Kontroler NES-101.

Konstrukcja kontrolera również została zmieniona. Były one sprzedawane wraz z konsolą, można je także bylo kupić oddzielnie. Wygląd kontrolera jest stylizowany na gamepadach z konsoli SNES.

CiekawostkiEdytuj

  • Konsola nie posiada portu na dodatkowe akcesoria takie jak np. Zapper

Więcej z Fandomu

Losowa wiki