FANDOM

Pegasus GLK-2016 (Jako Gold Leopard King)
1280px-Konsola Pegasus GLK 2016.jpg

Pegasus GLK 2016 wraz z gamepadami i kartridżem

- to jeden z klonów Famicoma , jedna z późniejszych konsoli sygnowana nazwą "Pegasus". Popularna w Polsce, a także za wschodnią granicą.

InformacjeEdytuj

Konsola posiada 60-pinowe wejście na kartridże, w związku z czym 72-pinowe kartridże nie mogą być podłączone bez użycia adaptera. Niektóre wersje tej konsoli posiadały wbudowane w pamięć gry, takie jak np. "Facemaker".

Oprócz tego - posiada również Port DB-25F (Zwykłe wersje tj. GLK-2001 nie posiadają wcale tego portu),dzięki czym daje się podłączyć nawet Drukarkę z takim portem.

Konsola posiada podstawowe przyciski POWER i RESET, a poza tym jest wyposażona w klawiaturę QWERTY, która jednak w znacznej większości tytułów jest bezużyteczna. Wadą konsoli jest brak dźwigni, która pozwala na wyciąganie kartridży, przez co stosunkowo łatwo jest ją uszkodzić.

Pegasus GLK 2016 posiada charakterystyczne gamepady przypominające nieco kontrolery "Dual Shock", istotną zaletą tych gamepadów jest to że oprócz standardowych przycisków A i B posiada on także przyciski C, X, Y i Z, przyciski X oraz Y odpowiadają za tzw. Turbo, natomiast przycisk C działa tak jakbyśmy wciskali jednocześnie przyciski A i B, przycisk Z działa tak samo, tyle że z przyciskami X i Y. Poza tym gamepad posiada, przyciski START i SELECT, a także krzyżak.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki