FANDOM

Tengen Tetris
Tengen tetris.jpeg
Data Wydania 1989
Gatunek Logiczna
Producent Tengen
Tryb gry jednoosobowy, wieloosobowy

Tengen Tetris - gra wydana przez firmę Tengen w 1989 roku na konsolę NES. Jest to druga po BPS Tetris gra typu tetris na konsole Nintendo.

InformacjeEdytuj

RozgrywkaEdytuj

Podobnie jak we  wcześniejszej wersji tetrisa od firmy BPS zasady gry są  zgodne z oryginałem - gracz musi ustawiać spadające klocki tak aby zapełniły one całą linię. Gracz przegrywa jeśli klocek nie ma już miejsca aby się pojawić.

Przed rozpoczęciem rozgrywki gracz ma możliwość modyfikowania prędkości spadania klocków, oraz możliwość wygenerowania losowo ustawionych klocków, poza tym w czasie rozgrywki jeśli gra tylko jeden gracz ma on możliwość przeglądania statystyk, które informują o tym ile poszczególnych klocków spadło na planszę.

Po oczyszczeniu 30 lini z klocków gracz przenoszony jest do następnego poziomu, w którym klocki spadają nieco szybciej.

Tryby GryEdytuj

Gra jest posiada aż pięc trybów gry:

  • 1 Player - zwykły tryb gry dla jednego gracza
  • 2 Players - dwaj gracze grają na dwóch osobnych planszach przeciwko sobie, odpadnięcie jednego gracza nie kończy gry, trwa ona dopóki drugi gracz nie straci szansy.
  • Cooperative - dwaj gracze grają na jednej wspólnej planszy, odpadnięcie jednego z graczy kończy rozgrywkę.
  • Versus Computer - tryb identyczny z trybem "2 Players" jednyną różnicą jest to, że przeciwnikiem jest komputer. Odpadnięcie gracza nie kończy rozgrywki sterowanej przez komputer i na odwrót.
  • With Computer - tryb identyczny z trybem "Cooperative" jedyną różnicą jest to, że gramy z komputerem. Podobnie jak w Cooperative odpadnięcie jednego z graczy kończy rozgrywkę dla obu.

MuzykaEdytuj

Gracz ma do wyboru cztery utwory "Loginska", "Bradinsky", "Karinka" i "Troika" poza tym gracz może wyłączyć muzykę wybierając opcję "Silence"

CiekawostkiEdytuj

  • Utwory "Karinka" i "Troika" pojawiają się też w BPS Tetris
  • Podczas przechodzenie na następny poziom pojawiają się postacie tańczące tradycyjna rosyjskie tańce.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki